~Alhamdulillah..Thanks to HIM

Alhamdulillah.. Akhirnya tiba juga diri ini di bumi Mouri.. Suasana yang sangat berbeza dengan Malaysia meyebabkan saya makin terasa keagunganNya.. Benarlah, untuk melihat kebesaranNya adalah melalui tadabbur alam, bermusafir melihat keindahan ciptaanNya, menatap kepelbagaian yang kadangkala tidak terlindas oleh minda kita..Β  Subhanallah..

‘Allah-lah yang meninggikan langit tanpa tiang (sebagaimana) yang kamu lihat, Kemudian dia bersemayam di atas ‘Arasy, dan menundukkan matahari dan bulan. masing-masing beredar hingga waktu yang ditentukan. Allah mengatur urusan (makhluk-Nya), menjelaskan tanda-tanda (kebesaran-Nya), supaya kamu meyakini pertemuan (mu) dengan Tuhanmu.

Dan Dia-lah Tuhan yang membentangkan bumi dan menjadikan gunung-gunung dan sungai-sungai padanya. dan menjadikan padanya semua buah-buahan berpasang-pasangan[765], Allah menutupkan malam kepada siang. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang memikirkan.

Dan di bumi Ini terdapat bagian-bagian yang berdampingan, dan kebun-kebun anggur, tanaman-tanaman dan pohon korma yang bercabang dan yang tidak bercabang, disirami dengan air yang sama. kami melebihkan sebahagian tanam-tanaman itu atas sebahagian yang lain tentang rasanya. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berfikir.’ (13:2-4)

Surau Univ

Penduduk New Zealand yang dikenali sebagai ‘Kiwi’ mempunya ciri – ciri yang tersendiri yang unik.. Masyarakatnya begitu bersopan.. Dan sentiasa bersedia untuk menolong jika diminta bantuan.. Cuma buat masa ni saya cuba untuk adapt accent penduduk di sini.. Accent NZΒ  agak pekat dan tebal dan kadang kala words pronounciation penduduk di sini, agak berlainan dengan yang saya selama ini dengar.. Moga Allah permudahkan segala urusan saya dan urusan kalian. πŸ™‚

Daun berubah warna kepada putih memandangkan Autumn yang hampir tiba

Harapnya, dengan bermulanya langkah saya di NZ ini, peluang untuk saya meneruskan proses da’wah dan tarbiyah semakin terbuka luas..

Doakan saya ya.. πŸ™‚

Advertisements

15 responses to this post.

  1. Yeahhhhhhhhhhh!! NZ mmg cun macam sr Farah nama Fairuz tuuuuuuu πŸ˜›

    Reply

  2. Eh nak comment lagi. Gambar2 Farah amek cantiklah! Nnt ajar akak ye. And nnt, bagila pinjam camera jugeeeee πŸ˜‰

    Reply

  3. Posted by husna on February 23, 2010 at 8:26 am

    alhamdulillah.. kia ora farah! =)

    Reply

  4. Posted by asmaa' comel on February 23, 2010 at 1:22 pm

    Farah… seeru a’la barakatillah…!!!

    Reply

  5. Selamat bermujahadah di bumi orang… jgn lepaskan peluang menimba pengalaman baru seluas-luasnya. All d best FARAH

    Reply

  6. salam sis farah! fly dah rupanya naa! hmm..moga kuat untuk teruskan usaha DnT kat sana..bestnya dapat pi NZ..nak itot…

    Reply

  7. Posted by najiyuddeen on February 24, 2010 at 5:22 am

    alhamdulillah

    moga akak hargai nilai hidup sebagai ‘perantau’
    doakan saya
    final exam sem ni, last paper esok

    lets join the club =)

    Reply

  8. Posted by sab on February 24, 2010 at 4:40 pm

    Alhamdulillah farah πŸ™‚ Semoga dapat yg terbaik!

    Reply

  9. salam farah lokman..
    ingat ana lg x? huhu..kawan iman dan maisarah..
    em, mai p ausie gak kan..nt kat nz yek?
    em, nti dekat ke ngan ausie tmpat mai tu..?
    take care..tolong tgk2 kan mai yek..all the best sis..:)

    Reply

    • Posted by perkongsian on March 5, 2010 at 12:28 pm

      slm nawwar..mstila ingat..hehe
      FYI, mai pg nz..Univ Of Auckland, di Auckland..
      Jauh? erm, dalam 8 hrs from my place..
      I.allah dis mid sem break, i’ll go visit her..
      Plis do pray 4 us ye sis..! πŸ™‚

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: